En for alle

Dara Goldar er en av de yngste i Interago, og sannsynligvis også en av de modigste. Han tok selskapets tro på samhold, og viljen til å hjelpe hverandre, på aller største alvor. Dersom én pluss én virkelig blir tre, går Interago og Dara en lysende fremtid i møte

Verdiene er førende for hverdagen i Interago.
Vi spør: Hva er en rettferdig modell i et selskap med kunnskapsmedarbeidere? Er det rett at noen få skal sitte igjen med brorparten av gevinstene, når det er det som er i hodene til andre som er handelsvaren? Vi spør oss selv om hvilket miljø vi selv egentlig trives best i.

Etter hvert har vi funnet ut at vi trives best i et miljø som er tuftet på verdiene åpenhet, omtanke, anerkjennelse og rettferdighet.

Les om Dara, Runar og Mathias sin hverdag med Interago. Legg merke til hvordan Interago faktisk er tuftet på sine kjerneverdier.

Med raushet, samarbeid og utveksling av kunnskap kan vi utrette det meste.

Entusiasme og engasjement

Dara er en ung mann med mye energi. Når han tar ordet, prater han på inn- og utpust. Engasjementet er smittende og resultatene imponerende.

– Min reise startet på NTNU. Deretter var jeg tre år i Deloitte, før jeg startet her i Interago. Den største forskjellen er nærheten. Her sitter jeg nærmere beslutningene, og får være en del av dem dersom jeg selv ønsker.

At Dara ønsker å bidra er det liten tvil om. Også utenfor jobb har han et brennende engasjement for det meste.

– Jeg er så heldig å få sitte i styret til Forandringshuset Holmlia, rett i nærheten av der jeg selv vokste opp. I tillegg driver jeg med fotball, klatring og brasiliansk jiu-jitsu.

Ønske om å være en del av løsningen, gjør at Dara og Interago er en god match.

– Her er det nesten et krav om at du engasjerer deg. Alle skal være med å utvikle selskapet, og alle skal få ta del i resultatene vi skaper. Det er det jeg liker aller best med Interago.

Veien videre

På ett år i Interago har Dara utviklet seg mye. Evnen til å se muligheter for kunder er bare ett av mange eksempler.

– Som konsulenter skal vi løse konkrete oppgaver, men også være med på å foreslå nye muligheter på fremtidige utfordringer. Gjerne før kunden selv har sett de utfordringene i horisonten. Dette har jeg lært mye om i mitt første år. Teknologi står aldri stille, og da kan ikke vi eller kundene våre gjøre det heller.

Tiden i selskapet, som har et navn som betyr interaksjon, har påvirket han på flere måter.

– Jeg ser nok verden med litt andre øyne nå. Det å få være en sentral del av et selskap og bli møtt med den rausheten jeg har opplevd – Dara tenker seg om, før han fortsetter – det gjør at jeg ser nye muligheter både i og utenfor jobb. Alle trenger sjanser og alle trenger litt hjelp på veien. Det skal jeg bidra med, så mye jeg kan, i årene som kommer, sier han stolt.